sobota, 11 maja 2013

torcik rafaello.

Bardzo szybki, bardzo lekki, bardzo smaczny torcik dla leniuszków! A że przy takiej mało słonecznej wiośnie lenistwo mimowolnie rośnie, warto zaaplikować sobie troszkę szczęśliwych hormonów (:
Przepis wykopany z jednej z gazetek przepisowych, bardzo przypadł nam do gustu właśnie za brak skomplikowania i króciutki proces twórczy (:



składniki:
1 paczka biszkoptów okrągłych
2 białe czekolady
2 szklanki mleka
2 opakowania bitej śmietany w proszku [na mleko]
2 opakowania galaretki cytrynowej
300g wiórków kokosowych



Spód standardowej tortownicy wykładamy ciasno biszkoptami. Do miski wlewamy dwie szklanki gorącej wody i rozpuszczamy w niej galaretki. Następnie dodajemy pokruszone białe czekolady i mieszamy do momentu, aż całość się rozpuści. Odstawiamy do przestudzenia.

Przyrządzamy bite śmietany zgodnie z przepisem na opakowaniu. Następnie łączymy bitą śmietanę z przestudzoną masą czekoladową oraz 200g wiórków kokosowych. Trzeba uważać, żeby wszystko dobrze się wymieszało.

Masę przelewamy do tortownicy wyłożonej biszkoptami, wyrównujemy powierzchnię i wstawiamy do lodówki na ok 30-40 minut. Przed podaniem dekorujemy wiórkami kokosowymi (:


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. mniam mniam mniam, aż wszystkie łasuchy obrastają w piórka.. a lato idzie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak to robiłam, to wyszło mi dużo więcej masy i te biszkopty wypłynęły mi na wierzch. maczałaś je w czymś może ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biszkopty prosto z paczki kładłam. może więcej wiórek dać, żeby było gęstsze?
      u mnie tylko jeden wypłynął, musiałam bardzo ostrożnie wlewać masę do formy.

      Usuń
    2. Ja poczekałam aż galaretka trochę mocniej stężeje i wyszła mi bardzo gęsta, ciężka masa, więc żaden biszkopt mi nie wypłyną.

      Usuń
  3. Właśnie ciasto jest w lodówce, dodałam jeszcze trochę bananów na wierzch dla urozmaicenia, wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń